2014 m. kovo 13 d., ketvirtadienis

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto veiklos ataskaita

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETO VEIKLOS
(nuo 2013 m. rugsėjo 10 d. iki 2013 m. gruodžio 30 d.) III sesijoje ir neeilinės sesijos
(nuo 2014 m. sausio 21 d. iki 2014 m. sausio 24 d.)

A T A S K A I T A



Ataskaitai bendru sutarimu pritarta 2014-03-12 Komiteto posėdyje protokolas
Nr. 113-P-3

I. Komiteto sudėtis
1 lentelė
Eil.
Nr.
Vardas, pavardė
Seimo frakcija

Pareigos
1
Virginija Baltraitienė

Darbo partijos
Komiteto pirmininkė
2
Milda Petrauskienė
Socialdemokratų


Komiteto pirmininko pavaduotoja
3
Agnė Bilotaitė
Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų
Narė
(nuo 2013-10-03)
4
Valentinas Bukauskas
Darbo partijos
narys
5
Petras Gražulis
Tvarkos ir teisingumo
narys
6
Vanda Kravčionok
Lenkų rinkimų akcijos
narė
7
Vincė Vaidevutė Margevičienė
Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų
narė
8
Albinas Mitrulevičius
Socialdemokratų

narys
9
Algis Strelčiūnas
Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų
narys
10
Povilas Urbšys
Mišrios Seimo narių grupės
narys

Komiteto posėdžių lankomumas
                                                                                                                        2 lentelė
Eil.
Nr.
Vardas, pavardė
Posėdžių
skaičius
Praleistų
posėdžių
skaičius
Iš jų be pateisinamos priežasties

1
Virginija Baltraitienė
24
2
2
Milda Petrauskienė
24
1
3
Agnė Bilotaitė
24
9
4
Valentinas Bukauskas
24
6
5
Petras Gražulis
24
4
6
Vanda Kravčionok
24
2
7
Vincė Vaidevutė Margevičienė
24
5
8
Albinas Mitrulevičius
24
9
Algis Strelčiūnas
24
10
Povilas Urbšys
24
3

                                      Iš viso:
24
32

Kaip matome iš 2 lentelės duomenų du Komiteto nariai nepraleido nei vieno posėdžio.


II. Komiteto veiklos kiekybinė charakteristika

I. Ataskaitinio laikotarpio komiteto veiklos bendroji informacija
3 lentelė
1. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų svarstymas
1.1
Seimo pavedimai komitetui:
   iš jų kaip pagrindiniam komitetui
   kaip papildomam komitetui/savo iniciatyva
88
42
46
1.2
Teisės aktų, įgyvendinančių ES teisės aktus, projektų svarstymas
2
1.3
Komiteto iniciatyva pateiktos išvados (ES)
2
1.4
Komiteto iniciatyva sudarytos darbo grupės teisės aktų projektų rengimui
2
2. Posėdžiai ir klausymai
2.1
Komiteto posėdžiai:
Iš jų išvažiuojamieji
Bendri posėdžiai su kitais komitetais
24
-
-
2.2
Klausymai
2
3. Parlamentinė kontrolė
3.1
Svarstyta Parlamentinės kontrolės klausimų
7
4. Pareiškimų ir raštų nagrinėjimas
4.1
Gauta pareiškimų, raštų ir kitų dokumentų/ pavedimų
375/376
4.2
Parengta atsakymų ir raštų/pavedimų
148/154
5. Renginiai
5.1
Surengta konferencijų, seminarų, diskusijų
1
5.2
Kiti renginiai (pasitarimai dėl pateiktų įstatymų projektų )
11
6. Tarptautiniai ryšiai
6.1
Surengta vizitų
1
6.2
Priimta delegacijų
1
Seimo pavedimai Komitetui ir įstatymai, kurie buvo priimti III sesijoje 
Komiteto darbo krūvio palyginimas su kitais Seimo komitetais pagal priskirtus svarstyti teisės aktus (4-5 lentelės)
Pavedimai komitetams                                                                  4 lentelė




 
Pavedimai pagrindiniam komitetui                                                    5 lentelė
 



Pavedimai papildomam komitetui                                                            6 lentelė




 
Pavedimai komitetams                                                                    7 lentelė

Pavedimai komitetams III sesijoje
Pavedimai komitetams III sesijoje
Pavedimai pagrindiniam komitetui III sesijoje
Pavedimai papildomam komitetui III sesijoje
Pavedimai pagrindiniam komitetui III sesijoje
Pavedimai papildomam komitetui III sesijoje
Pavedimai komitetams III sesijoje
AAK
4,6%
5,1%
4,0%
17
11
28
ADK
3,6%
1,8%
5,8%
6
16
22
BFK
9,7%
7,6%
12,4%
25
34
59
EKK
5,8%
7,9%
3,3%
26
9
35
ERK
0,8%
0,3%
1,5%
1
4
5
IVPK
2,6%
1,5%
4,0%
5
11
16
KRK
3,5%
1,5%
5,8%
5
16
21
NSGK
3,0%
2,7%
3,3%
9
9
18
SRDK
13,4%
17,8%
8,0%
59
22
81
SRK
5,8%
5,1%
6,5%
17
18
35
ŠMKK
4,0%
4,5%
3,3%
15
9
24
TTK
22,3%
25,7%
18,2%
85
50
135
URK
3,6%
4,2%
2,9%
14
8
22
VVSK
14,5%
12,7%
16,7%
42
46
88
ŽTK
2,8%
1,5%
4,4%
5
12
17

100,0%
100,0%
100,0%
331
275
606
           

Komitetas III (Rudens) gavo 88 pavedimus svarstyti teisės aktus iš jų 42 kaip pagrindinis komitetas ir 46 kaip papildomas komitetas. Pagal Seimo pavedimų skaičių III sesijoje, Komitetas buvo antroje vietoje po Teisės ir teisėtvarkos komiteto.

III Seimo sesijoje buvo priimti šie svarbūs teisės aktai, kuriems Komitetas buvo paskirtas pagrindiniu:

Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo 3, 6, 7, 10, 11, 13, 14, 17 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei 9 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymas XII-587;

Prezidento rinkimų įstatymo pakeitimo įstatymas XII-586;

Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo 3, 6, 7, 10, 11, 13, 14, 17 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei 9 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymas XII-587;

Rinkimų į Europos Parlamentą įstatymo pakeitimo įstatymas XII-588;

Vietos savivaldos įstatymo 11, 13, 14 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas XII-610;

Vietos savivaldos įstatymo 33 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymas XII-611;

Vietos savivaldos įstatymo 26 straipsnio pakeitimo įstatymas XII-612;

Vietos savivaldos įstatymo 21 straipsnio pakeitimo įstatymas XII-731;

Politinių partijų įstatymo pakeitimo įstatymas XII-614;

Gyventojų turto deklaravimo įstatymo 1, 2, 3, 7 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo 3 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymas XII-623;

Gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2, 3, 5, 9 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymas XII-624;

Valstybės tarnybos įstatymo 2 priedo papildymo įstatymas XII-687;

Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo priedėlio papildymo įstatymas XII-688;

Savivaldybių tarybų rinkimų įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymas XII-689;

Regioninės plėtros įstatymo 13 straipsnio papildymo ir pakeitimo įstatymas XII-690;

Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo 9 straipsnio pakeitimo įstatymas XII-691;

Valstybės tarnybos įstatymo 18 straipsnio pakeitimo įstatymas XII-692;

Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos įstatymo 2, 3, 5, 6, 9, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 23, 28, 29 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir Įstatymo papildymo 131 straipsniu įstatymas XII-744;

Biudžeto sandaros įstatymo 32 straipsnio pakeitimo įstatymas XII-616.

Trumpai apie svarbiausius priimtus įstatymų:

Vietos savivaldos įstatymo 11, 13, 14 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas Nr. XII-610, kuriuo nustatyta, kad kiekvieno savivaldybės tarybos nario balsavimai bus skelbiami savivaldybių interneto tinklapiuose, komitetų posėdžių metu bus daromi garso įrašai, kurie saugomi informacinėse laikmenose, reglamentuojamas tarybos nario nusišalinimas. Šiuo teisės aktu siekiama suteikti savivaldybės tarybos narių veiklai daugiau skaidrumo, padidinti tarybos narių asmeninę atsakomybę, sudaryti geresnes sąlygas ir skatinti rinkėjus domėtis savo išrinktų politikų veikla.

Vietos savivaldos įstatymo 33 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymu Nr. XII-611, kuriuo pratęsta gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovų – seniūnaičių kadencija nuo 2 iki 3 metų, savivaldybių taryboms sudaroma galimybė kompensuoti kai kurias seniūnaičių išlaidas, susijusias su jų veikla. Šiuo įstatymu sustiprintas seniūnaičių statusas, sudarytos geresnės sąlygos gyvenamųjų vietovių bendruomenėms turėti aktyvų savo atstovą.

Rinkimų įstatymai tai:

Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo 3, 6, 7, 10, 11, 13, 14, 17 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei 9 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymas XII-587.

Šiuo įstatymu patikslinti Vyriausiosios rinkimų komisijos įgaliojimai skelbti informaciją apie rinkimus: nustatyta, kad Komisija neribotą laiką skelbia informaciją apie rinkimus ir referendumus, jų rezultatus, rinkimuose dalyvavusius kandidatus; Komisija rūpinasi ne tik Lietuvos Respublikos piliečių ir asmenų, nuolat gyvenančių Lietuvoje, lavinimu, bet ir jų informavimu apie rinkimus; teikia jiems informaciją apie jų dalyvavimą rinkimuose.

Įstatyme nustatytas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas rinkimų komisijų nariams; apibrėžta, kokiais atvejais asmuo nelaikomas nepriekaištingos reputacijos.

Įstatyme pakeistas Vyriausiosios rinkimų komisijos sudarymo laikas ir tvarka: Komisija bus sudaroma po eilinių ar pirmalaikių Seimo rinkimų praėjus ne mažiau kaip 140 ir ne daugiau kaip 200 dienų; komisijos narius Seimas skirs slaptu balsavimu (atsisakyta burtų traukimo); be Teisingumo ministro ir Lietuvos teisininkų draugijos į komisijos sudėtį kandidatūras teiks Respublikos Prezidentas.

Vyriausiosios rinkimų komisijos veiklos ataskaita Seimui bus teikiama ne vieną kartą per metus, o po kiekvienų rinkimų ir referendumų.

Prezidento rinkimų įstatymo pakeitimo įstatymas XII-586, Rinkimų į Europos Parlamentą įstatymo pakeitimo įstatymas XII-588.

Šiuose įstatymuose nustatyta, kad:
- už darbą yra atlyginama ir balsavimo komisijoms, kurios yra sudaromos diplomatinėse atstovybėse ir konsulatuose – tai pagerins balsavimo komisijų darbuotojų darbą ir motyvaciją;
- rinkėjų pavėžėjimas apmokamas iš valstybės ir savivaldybių biudžetų – tai pagerins rinkėjų iš kaimiškųjų vietovių susisiekimą su rinkimų komisijomis balsavimo dieną;
- reikalavimas rinkimų komisijos nariui turėti nepriekaištingą reputaciją – užtikrins aukštesnius reikalavimus rinkimų komisijų nariams;
- nuostatos dėl paramos rinkimų komisijoms papildomos naujomis nuostatomis dėl valstybės biudžeto lėšų rinkimams organizuoti naudojimo (sutartys su darbuotojais; valstybės biudžeto lėšų rinkimams organizuoti naudojimo sutartis) – aiškiau reglamentuojama kas ir kaip turi sudaryti sutartis dėl darbuotojų samdos, valstybės biudžeto lėšų rinkimams naudojimo;
- keičiasi savivaldybių ir apylinkių rinkimų komisijų darbo apmokėjimo tvarka (numatomi darbo laiko apskaitos žiniaraščiai) – palengvinama darbo laiko apskaita ir atskaitomybė;
- rinkėjų sąrašus elektroninių priemonėmis sudaro ir tvarko Vyriausioji rinkimų komisija kartu su gyventojų registro tvarkytoju – užtikrinamas nuolatinis rinkėjų sąrašų atnaujinimas;
- rinkėjo pažymėjimą pakeičia rinkėjo kortelė – informacinė pažyma, vardinis pakvietimas dalyvauti rinkimuose, kurio tikslas – informuoti rinkėją;
- galimybė rinkėjui balsuoti kitoje apylinkėje, kai abi apylinkės yra prisijungusios prie Vyriausiosios rinkimų komisijos informacinės sistemos – rinkėjui sudaroma galimybė balsuoti kitoje apylinkėje;
- kandidatus rinkimuose į Europos Parlamentą gali kelti ir visuomeninis rinkimų komitetas, reglamentuojamas jo sudarymas ir statusas – įgyvendinamas Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2010 m. lapkričio 9 d. nutarimas, rinkėjams užtikrinama galimybė balsuoti ne tik už partijas, bet ir už kitus subjektus;
- partijoms ir rinkimų komitetams, norintiems kelti kandidatų sąrašus, reikia gauti 10 000 rinkėjų palaikymą – užtikrins visų rinkimuose dalyvaujančių subjektų lygiateisiškumą, sudarys galimybes rinkimų subjektams susitikti su rinkėjais ir gauti jų palaikymą parašų rinkimo metu.
- rinkimų užstatas grąžinamas tik nesant pažeidimų, surinkus rinkimuose ne mažiau kaip 3 procentus rinkimuose dalyvavusių rinkėjų balsų ir pateikus politinės kampanijos finansavimo ataskaitą – skatins rinkimuose dalyvaujančias partijas ir visuomeninius rinkimų komitetus nedaryti pažeidimų;
- balsavimo komisijos perduoda rinkimų dokumentų duomenis Vyriausiajai rinkimų komisijai elektroniniu būdu saugiomis elektroninio ryšio priemonėmis – užtikrinamas operatyvus duomenų perdavimas;
- balsavimo paštu vokus apylinkių rinkimų komisijoms perduoda savivaldybių rinkimų komisijos – ši funkcija perimta iš pašto, užtikrinta didesnė savivaldybių rinkimų komisijų atsakomybė;
- protokolų išrašų pateikimas rinkimų stebėtojams ir rinkimų komisijos nariams – užtikrina skaidrumą ir informuotumą.

Siūlomos nuostatos užtikrins geresnę rinkimų komisijų narių atranką, rinkimų komisijų darbo organizavimo ir lėšų panaudojimo apskaitą, išplečia rinkimų komisijų darbe naudojamų elektroninių ryšio priemonių panaudojimo galimybes, sudaro galimybes kandidatų sąrašus teikti ne tik partijoms, bet ir visuomeniniams rinkimų komitetams, nustato griežtesnes rinkimų užstato atgavimo sąlygas, patikslina balsų skaičiavimo protokolų sudarymo tvarką. Šie pakeitimai suvienodina rinkimų įstatymuose esančias panašias rinkimų organizavimo procedūras, užtikrina skaidresnes rinkimų organizavimo procedūras.

Politinių partijų įstatymo pakeitimo įstatymas XII-614, Gyventojų turto deklaravimo įstatymo 1, 2, 3, 7 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo 3 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymas XII-623, Gyventojų turto deklaravimo įstatymo 2, 3, 5, 9 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymas XII-624.

Politinių partijų įstatyme padidintas iki 2 000 būtinas partijos steigėjų skaičius. Kita vertus, nustatyta, kad iki šio įstatymo įsigaliojimo įsteigta politinė partija, kurios narių skaičius neatitinka Politinių partijų įstatymo nustatyto minimalaus politinės partijos narių skaičiaus, turi teisę per 2 metus nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos pasiekti, kad politinės partijos narių skaičius atitiktų Politinių partijų įstatymo nustatytą minimalų partijos narių skaičių, taip pat reorganizuoti politinę partiją, įstatymų nustatyta tvarka dalyvauti rinkimų ir referendumo politinėse kampanijose, gali kelti kandidatus rinkimuose, gauti valstybės biudžeto asignavimus. Jeigu pasibaigus 2 metų terminui politinė partija neatitinka Politinių partijų įstatymo nustatyto minimalaus politinės partijos narių skaičiaus, politinė partija likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka.

Siekiant politinių partijų finansavimo skaidrumo apribota partijos nario mokesčio dydis. Įstatyme nustatyta, kad Politinės partijos narys per metus politinei partijai gali sumokėti nario mokestį, neviršijantį 20 paskelbto praėjusių kalendorinių metų ketvirto ketvirčio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio (VMDU) dydžių. Bendra politinės partijos nario mokesčio politinei partijai suma per metus negali viršyti 10 procentų politinės partijos nario deklaruotų praėjusių kalendorinių metų metinių pajamų. Jeigu bendra politinės partijos nario mokesčių politinei partijai suma per metus viršija 1 200 Lt, politinės partijos narys privalo deklaruoti savo turtą ir pajamas. Prieš priimdamas politinės partijos nario mokestį, kurio suma per metus viršija 1 200 Lt, už politinės partijos apskaitą atsakingas asmuo Vyriausiosios rinkimų komisijos informacinėje sistemoje patikrina, ar politinės partijos nario mokestis atitinka šio įstatymo reikalavimus dėl jo dydžio. Priimamas tik šio įstatymo reikalavimus atitinkantis nario mokestis. Šio įstatymo reikalavimų neatitinkantis nario mokestis laikomas neleistinu politinės partijos finansavimo šaltiniu.

3. Parlamentinė kontrolė

2013 spalio 9 d. Komitetas posėdyje išklausė Valstybės tarnybos departamento direktoriaus Osvaldo Šarmavičiaus informaciją apie aktualijas valstybės tarnyboje.

2013 m. spalio 9 d. Komitetas posėdyje aptarė valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo klausimus. Komiteto nariai atkreipė dėmesį, kad nemažai valstybės institucijų iš valstybei priklausančių patalpų persikelia į modernius A ir B klasės verslo centrus. Kyla pagrįstas klausimas dėl racionalaus valstybės turto bei finansinių lėšų panaudojimo.

Lietuvos Respublikos Finansų ministerija, vykdydama Ministro Pirmininko pavedimą, įformintą Vyriausybės kanclerio 2013 m. spalio 15 d. rezoliucija Nr. 9-4258 dėl valstybės institucijoms nuomojamo turto, teikiame asignavimų valdytojų, kurie 2013 m. yra suplanavę asignavimus ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto nuomai, sąrašą ir atkreipė dėmesį, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2013 m. gegužės 8 d. nutarimu Nr. 420 pateikė Lietuvos Respublikos Seimui išvadą dėl Vyriausybės pateikto svarstyti Centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo įstatymo projektą Nr. XIP-3944 ir su juo susietų įstatymų pakeitimo projektus, Manome, kad Lietuvos Respublikos Seimui priėmus pateiktus įstatymų projektus ir visa apimtimi veikiant Valstybės turto informacinės paieškos sistemai, bus sudaryta galimybė centralizuotai teikti informaciją apie valstybės institucijų iš privačių asmenų nuomojamą nekilnojamąjį turtą bei su nuomojamu nekilnojamuoju turtu patiriamas sąnaudas.

2013 m. spalio 16 d. Komitetas posėdyje svarstė problemas dėl didelių nebaigtų statybų tiek savivaldybėse, tiek ir valstybės sektoriuje apimčių. Komiteto nuomone, didžiąja dalimi šią problemą sąlygoja pernelyg centralizuota asignavimų kapitalo investicijoms, skiriamų savivaldybėms per Valstybės investicijų programą, planavimo sistema, per žemas savivaldybių savarankiškumo šioje srityje lygis, nesudarymas joms galimybių taikyti netradicinius būdus ir priemones.

Komitetas nutarė kreiptis į Vyriausybę siūlydamas apsvarstyti galimybę taikyti šias naujas priemones: 1) leisti savivaldybėms joms numatytus (paskirtus) Valstybės investicijų programoje asignavimus kapitalo investicijoms naudoti ne tik savivaldybės objektų statybai ar remontui, bet ir atsiskaityti su rangovais, kurie savo ir/ar skolintomis lėšomis per ženkliai trumpesnį, nei numatyta laiką, pastatė ar suremontavo planuotą objektą ir nustatyta tvarka perdavė jį eksploatuoti savivaldybei; 2) mažinti centralizaciją ir didinti savivaldybių savarankiškumą bei jų atsakomybę planuojant ir naudojant asignavimus kapitalo investicijoms, skiriamus joms iš valstybės biudžeto (per Valstybės investicijų programą ir kitas programas): numatyti valstybės biudžete savivaldybėms tam tikros apimties tikslinės paskirties asignavimus kapitalo investicijoms, pagal metodiką (kriterijus) šiuos asignavimus paskirstyti visoms savivaldybėms, nustatyti privalomus reikalavimus šių asignavimų planavimui ir naudojimui (pvz. nustatyti, kokią dalį šių asignavimų privalu naudoti naujai statybai (naujiems objektams)), suteikti diskreciją pačioms savivaldybėms rengti,  tvirtinti ir įgyvendinti investicinių projektų, kuriems naudojami šios paskirties asignavimai, programą (planą), numatyti atsiskaitymo už šios investicinių projektų programos (plano) įgyvendinimą ir valstybinės priežiūros, kaip naudojami šios paskirties asignavimai tvarką, taip pat savivaldybės ir konkrečių atsakingų asmenų atsakomybę už padarytus pažeidimus.

2013 m. spalio 16 d. išklausė Vidaus reikalų ministerijos informaciją apie 2012 m. pasiektą pažangą, taikant „vieno langelio“ principą viešojo administravimo institucijose ir įstaigose bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Vidaus reikalų ministerijos informacija apie Lietuvos Respublikos Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto ( toliau – Komiteto) 2012 m. kovo 21 d. posėdyje priimtų sprendimų vykdymą ir jai pritarė ir nutarė toliau tęsti parlamentinę kontrolę dėl vieno langelio principo taikymo ir priemonių plano vykdymo.

2013 m. spalio 27 d. raštu Nr. S-2013-8944 Komitetas, atsižvelgdamas į gyventojų nepasitenkinimą dėl daugiabučių gyvenamųjų namų administravimo, kreipėsi į Lietuvos Respublikos Vyriausybę prašydamas pateikti siūlymus dėl daugiabučių gyvenamųjų namų administravimo teisinio reglamentavimo tobulinimo.

Vyriausybės pavedimu Aplinkos ministerija parengė ir pateikė Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo 2, 1, 8 ir 14 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektus, kurių tikslas - suderinti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo nuostatas ir nuosekliai reglamentuoti savivaldybėms priskirtos funkcijos vykdyti butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Civilinio kodekso nustatyta tvarka paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūrą ir kontrolę įgyvendinimą.

2013 m. gruodžio 4 d. išklausė Vidaus reikalų ministerijos informaciją apie Regioninę dimensiją 2014-2020 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos įsisavinimo laikotarpiu: ES ir nacionalinius teisės aktus, regioninei plėtrai skiriamos paramos dydį ir paskirstymo principus, tikslinių teritorijų išskyrimą, regioninės plėtros planus ir jų reikšmę, apskričių regioninės plėtros tarybų vaidmenį ir įgaliojimus ir nutarė:

1. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ne mažiau kaip 15 proc. 2014–2020 m. Europos Sąjungos paramos laikotarpio Veiksmų programoje planuojamų lėšų paskirstyti taikant regioninės projektų atrankos mechanizmą, kaip numatyta Nacionalinės pažangos programoje, pavedant ministerijoms pagal kompetenciją rengiančioms Veiksmų programos atitinkamas dalis ir įgyvendinančius dokumentus užtikrinti šio sprendimo įgyvendinimą.

2. Pasiūlyti Žemės ūkio ministerijai ne mažiau kaip 4 proc. nuo 2014–2020 finansinio laikotarpio Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai lėšų skirti pagrindinių paslaugų prieinamumui ir infrastruktūrai kaimo vietovėse (iki 1000 gyventojų) gerinti ir šias lėšas įtraukti į Vidaus reikalų ministerijos rengiamą Nacionalinės pažangos programos prioriteto „Regioninė plėtra“ įgyvendinimo tarpinstitucinį veiklos planą.

2013 m. gruodžio 4 d. posėdyje išklausė Vyriausybės kanclerio ir Vidaus reikalų ministerijos informaciją apie racionalų viešojo administravimo institucijų pareigybių skaičių bei darbo užmokesčio finansavimo planavimą.
           
5. Renginiai

5.1. Surengta konferencijų, seminarų, diskusijų:

Rudens sesijos metu lapkričio 24-25 dienomis Lietuvos Respublikos Seime vyko Lietuvos pirmininkavimo parlamentinio matmens renginys – Aplinkos apsaugos komitetų ir Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetų pirmininkų susitikimas. Susitikimo tema „Makro-regioninės strategijos. Jų plėtra ir perspektyvos“. Susitikime dalyvavo Europos Sąjungos valstybių narių bei šalių kandidačių nacionalinių parlamentų, Europos Parlamento ir Europos Komisijos atstovai. Pagrindinės susitikimo temos:  makro-regioninių strategijų reikšmė, plėtra, perspektyvos bei jų aplinkosauginis matmuo. Europos Sąjungos strategija dėl Dunojaus regiono ir Baltijos jūros regiono strategija, kurias įgyvendinant dalyvauja per 20 Europos Sąjungos valstybių narių ir trečiųjų šalių, yra pirmieji tokio pobūdžio bendradarbiavimo pavyzdžiai. Ši veikla grindžiama idėja, kad aplinkosaugos, ekonomikos ar saugumo problemas, su kuriomis susiduria konkretūs regionai, geriausia spręsti bendromis jėgomis. Parlamentų komitetų  pirmininkų susitikime buvo pristatyti Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos metinio forumo rezultatai, diskutuojama apie šios bei Dunojaus makro-regioninės strategijų įgyvendinimo patirtį ir kitų, dar rengiamų strategijų, vystymo galimybes. Europos Komisijos ir Europos Parlamento atstovai pristatė makro-regioninių strategijų reikšmę bei tolesnės plėtros perspektyvas. Susitikimo dalyviai aptarė, kaip įgyvendinant makro-regioninines strategijas efektyviau išnaudoti Europos Sąjungos finansinių priemonių teikiamas galimybes ir bendromis valstybių pastangomis pasiekti maksimaliai geriausių rezultatų. Susitikimo gale buvo  priimtos susitikimo išvados, kurios išsiųstos Europos Parlamentui, Europos Komisijai, o taip pat ir visiems ES šalių parlamentams.
           
6. Tarptautiniai ryšiai

6.1 Vizitai:     

2013 m. lapkričio 27 d. Komiteto pirmininkė Virginija Baltraitienė ir Albinas Mitrulevičius bei patarėja Rasa Mačiulytė Briuselyje (Belgijos Karalystė) dalyvavo Europos Parlamento Regioninės plėtros komiteto (REGI) posėdyje dėl Europos Sąjungos sanglaudos politikos.           

6.2. Priimta delegacijų
                 
         2013 spalio 14 d. Komitetas priėmė Moldavijos Respublikos savivaldybių delegaciją.


Vincė Vaidevutė Margevičienė,
Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto narė
Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūno pavaduotoja
Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų Politinių kalinių ir tremtinių frakcijos pirmininkė