Šiandien Seime įvykusioje spaudos
konferencijoje buvo pristatyta Lietuvos moksleivių sąjungos inicijuota
socialinės reklamos kūrimo programa „Išpilk“, skatinanti per socialinę reklamą
ir kitas jaunimui priimtinas išraiškos formas kalbėti apie šią opią jaunimo
problemą.
Pristatydama konferenciją Seimo Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos komisijos pirmininkė Vincė Vaidevutė Margevičienė atkreipė dėmesį, kad prieš ketverius metus valstybėje nebuvo alkoholio ir tabako prevencijos, veikė tik Alkoholio ir tabako kontrolės departamentas. 2011 m. balandžio 1 d. pradėjo veiklą naujas Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas. Per pastarosios Seimo kadencijos laikotarpį buvo padaryta išties daug, o visus darbus vainikavo praėjusią savaitę Vyriausybėje patvirtinta Alkoholio, tabako ir narkotinių medžiagų vartojimo prevencijos koncepcija.
„Tai naujas dokumentas, kokio iki šiol nebuvo. Jį rengiant glaudžiai bendradarbiauta su įvairiomis moksleivių organizacijomis, kad jie nurodytų žalingų įpročių problemos sprendimo būdus. Remiantis šia koncepcija, tikrai bus taisoma daug įstatymų, didžiausią dėmesį skiriant ankstyvajai prevencijai. Iki šiol valstybė skyrė daugiausiai lėšų gydymui bei reabilitacijai po gydymo ir labai mažai – prevencijai. Būtent tam reikia numatyti didesnį finansavimą“, – sakė V. V. Margevičienė.
Lietuvos moksleivių sąjungos prezidentas Vygintas Eidėnas sakė, kad akcija „Išpilk“ siekiama paskatinti visos Lietuvos moksleivius kurti socialinės reklamos scenarijus ir prevencinius plakatus, iš kurių bus išrinkti geriausi. Pagal geriausią scenarijų bus sukurta reali socialinė reklama prieš moksleivių alkoholio vartojimą, tokiu būdu atkreipiant jaunų žmonių dėmesį į šią opią problemą.
Patys moksleiviai geriausiai žino, kaip efektyviai paveikti, daryti įtaką savo bendraamžiams bei kokia forma pateikta informacija išties atkreipia dėmesį. Todėl neabejotina, kad pačių moksleivių sukurtos idėjos socialiniai reklamai ir plakatams bus efektyvios, kaip būdas skatinti alkoholio nevartojimą.
O kad tai daryti būtina, paliudijo oficiali statistika. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktorius Zenius Martinkus pateikė duomenis, kad 2011 m. Europos mokyklose atliktas tyrimas parodė, kad Lietuvoje 95 proc. 15–16 metų moksleivių yra išbandę alkoholinių gėrimų. Reikėtų labai susirūpinti ir dėl to, kad sparčiai daugėja 15-mečių, reguliariai, kas savaitę, vartojančių alkoholį. Pasak Z. Martinkaus, 1994–2010 m. laikotarpiu reguliariai vartojančių alkoholį penkiolikmečių berniukų skaičius išaugo du kartus, o mergaičių – tris kartus. „Tokio didelio pagreičio ankstesniais dešimtmečiais nebuvo. Dar liūdnesnė statistika, kad Lietuvoje 67 proc. paauglių nors kartą gyvenime buvo nusigėrę, kai ES vidurkis – 47 proc.“, – sakė Z. Martinkus.
Lietuvos moksleivių sąjungos inicijuota socialinės reklamos kūrimo programa „Išpilk“ bus pradėta vykdyti nuo 2012 m. lapkričio 5 d. Akcija vyks dviem etapais: prevencinio plakato ir socialinės reklamos idėjų kūrimo konkursais. Bus siekiama, jog geriausi socialinės reklamos plakatai būtų talpinami įvairiausiuose dienraščiuose, mokyklų stenduose ir didžiuosiuose prekybos centruose. Geriausių scenarijų idėjų autoriai bei reklaminių plakatų kūrėjai bus apdovanoti.
Pristatydama konferenciją Seimo Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos komisijos pirmininkė Vincė Vaidevutė Margevičienė atkreipė dėmesį, kad prieš ketverius metus valstybėje nebuvo alkoholio ir tabako prevencijos, veikė tik Alkoholio ir tabako kontrolės departamentas. 2011 m. balandžio 1 d. pradėjo veiklą naujas Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas. Per pastarosios Seimo kadencijos laikotarpį buvo padaryta išties daug, o visus darbus vainikavo praėjusią savaitę Vyriausybėje patvirtinta Alkoholio, tabako ir narkotinių medžiagų vartojimo prevencijos koncepcija.
„Tai naujas dokumentas, kokio iki šiol nebuvo. Jį rengiant glaudžiai bendradarbiauta su įvairiomis moksleivių organizacijomis, kad jie nurodytų žalingų įpročių problemos sprendimo būdus. Remiantis šia koncepcija, tikrai bus taisoma daug įstatymų, didžiausią dėmesį skiriant ankstyvajai prevencijai. Iki šiol valstybė skyrė daugiausiai lėšų gydymui bei reabilitacijai po gydymo ir labai mažai – prevencijai. Būtent tam reikia numatyti didesnį finansavimą“, – sakė V. V. Margevičienė.
Lietuvos moksleivių sąjungos prezidentas Vygintas Eidėnas sakė, kad akcija „Išpilk“ siekiama paskatinti visos Lietuvos moksleivius kurti socialinės reklamos scenarijus ir prevencinius plakatus, iš kurių bus išrinkti geriausi. Pagal geriausią scenarijų bus sukurta reali socialinė reklama prieš moksleivių alkoholio vartojimą, tokiu būdu atkreipiant jaunų žmonių dėmesį į šią opią problemą.
Patys moksleiviai geriausiai žino, kaip efektyviai paveikti, daryti įtaką savo bendraamžiams bei kokia forma pateikta informacija išties atkreipia dėmesį. Todėl neabejotina, kad pačių moksleivių sukurtos idėjos socialiniai reklamai ir plakatams bus efektyvios, kaip būdas skatinti alkoholio nevartojimą.
O kad tai daryti būtina, paliudijo oficiali statistika. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktorius Zenius Martinkus pateikė duomenis, kad 2011 m. Europos mokyklose atliktas tyrimas parodė, kad Lietuvoje 95 proc. 15–16 metų moksleivių yra išbandę alkoholinių gėrimų. Reikėtų labai susirūpinti ir dėl to, kad sparčiai daugėja 15-mečių, reguliariai, kas savaitę, vartojančių alkoholį. Pasak Z. Martinkaus, 1994–2010 m. laikotarpiu reguliariai vartojančių alkoholį penkiolikmečių berniukų skaičius išaugo du kartus, o mergaičių – tris kartus. „Tokio didelio pagreičio ankstesniais dešimtmečiais nebuvo. Dar liūdnesnė statistika, kad Lietuvoje 67 proc. paauglių nors kartą gyvenime buvo nusigėrę, kai ES vidurkis – 47 proc.“, – sakė Z. Martinkus.
Lietuvos moksleivių sąjungos inicijuota socialinės reklamos kūrimo programa „Išpilk“ bus pradėta vykdyti nuo 2012 m. lapkričio 5 d. Akcija vyks dviem etapais: prevencinio plakato ir socialinės reklamos idėjų kūrimo konkursais. Bus siekiama, jog geriausi socialinės reklamos plakatai būtų talpinami įvairiausiuose dienraščiuose, mokyklų stenduose ir didžiuosiuose prekybos centruose. Geriausių scenarijų idėjų autoriai bei reklaminių plakatų kūrėjai bus apdovanoti.